Ohut scifi- tai fantasiakirja 8.-luokkalaisille - ohut, jotta voisin lukea sen ääneen oppilaille luokassa.

Kysytty

Ohut scifi- tai fantasiakirja 8.-luokkalaisille - ohut, jotta voisin lukea sen ääneen oppilaille luokassa.

Vastaus

Vastattu

Ohuimmasta päästä nuorille sopivia teoksia voisivat olla esimerkiksi Emmi Itärannan Teemestarin kirja tai Siri Kolun nuortenromaani P.I.: pelko ihmisessä. Molemmissa on kylläkin yli 250 sivua.

Entäs sitten novellit? Esimerkiksi Anne Leinosen Valkeita lankoja. Tarinoita toisista todellisuuksista, Maarit Verrosen Älä maksa lautturille, Pasi Ilmari Jääskeläisen Taivaalta pudonnut eläintarha, Johanna Sinisalon Kädettömät kuninkaat ja muita häiritseviä tarinoita ja Tiina Raevaaran En tunne sinua vierelläni ovat spefinovellikokoelmia, jotka sopivat myös nuorille ja voisivat toimia ääneen luettuina.