Satu kummitädeistä?

Kysytty

Nyt on vinkit vähissä, mutta pääsisikö joku jyvälle, mistä sadusta on kyse, missä on kummitätejä? En muista edes sitä, onko kyse pienestä lapsesta vai jo varttuneesta, mutta kummitädit on hänen elämässään tukena ja apuna...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastojen yhteiseltä tietopalvelulistalta tuli joitakin ehdotuksia saduksi:

Yksi ehdotus olisi, että kyseessä olisivat Elsa Beskowin sadut Täti Vihreästä, Täti Ruskeasta ja Täti Sinipunaisesta sekä Setä Sinisestä. Lasten nimet ovat Petteri ja Lotta.

Toinen ehdotus olisi Anna-Mari Kaskisen lastenkirja Kummin paluu. Se kertoo takakannen mukaan ”lapsen ja aikuisen ystävyydestä”. Kummi palaa Afrikasta Suomeen.

Kolmanneksi ehdotettiin ihan vanhaa tuttua satua Prinsessa Ruusunen.

Toivottavasti joku noista olisi etsimäsi satu, mutta ilmoittele, jos mikään ei tunnu olevan oikea.