Otsikko
Nyt on hukassa vanha lasten satukirja luultavasti 90-l, jossa erilaisia eläinsatuja.

Kysytty

Nyt on hukassa vanha lasten satukirja luultavasti 90-l, jossa erilaisia eläinsatuja. Kirjassa on ainakin satu ketusta, jolta metsästäjä ampuu hännän irti, omituisesta mompelipompeli?? puusta, jonka hedelmät pelastivat savannin eläimet nälkäkuolemalta, ja leijonasatu, jossa leijona ei osannut karjua. Kirjassa oli muitakin satuja, mutta niitä en muista. Kirjan kansi taisi olla sininen ja siinä oli eläimiä ja ehkä tuo omituinen puu.
Kirja oli joskus stipendilahjana alakoulussa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi kirja taitaa olla Rakkaimmat eläinsatuni -niminen satukokoelma, joka julkaistiin ensimmäisen kerran vuonna 1992 ja sen jälkeen siitä on otettu uusintapainoksia. Kokoelman on toimittanut Lesley O'Mara ja sen ovat suomentaneet Raija Viitanen ja Tatu Pekkanen. Satukirjan julkaisi Kustannus-Mäkelä.

Rakkaimmat eläinsatuni on lainattavissa kirjastoverkkoalueesi kokoelmista. Linkistä pääset tarkastelemaan myös kokoelman sisältoä sekä näet kuvan kirjan kannesta.

https://vaski.finna.fi/Record/vaski.161391

http://lastenkirjainstituutti.fi/