Nyt olisi haussa kirja, josta tiedetään seuraavaa; Metsässä on talo, jossa asuu (?) veli ja sisko. Veli on ylipainoinen ja tietää paljon tietokoneista. Sisko…

Kysytty

Moi! Nyt olisi haussa kirja, josta tiedetään seuraavaa;

Metsässä on talo, jossa asuu (?) veli ja sisko. Veli on ylipainoinen ja tietää paljon tietokoneista. Sisko käyttää huumeita ja hänellä on maahanmuuttajataustainen poikaystävä. He tekevät rikoksia, joihin (välillä) sekaantuu myös muita ihmisiä. Tarinassa on myös poliisi, mutta hän ei ole ilmeisesti mitenkään keskeisessä roolissa.

-Kirja sijoittuu pohjoismaihin.

-Kirjailija on todennäköisesti ruotsalainen, mutta voi mahdollisesti olla myös norjalainen tai tanskalainen. Kirjailijan (suku)nimessä on R-kirjain.

- Kirjailija on nuori mies ja myös muusikko. Kirjan alussa on siteerattu jotakin hänen kappalettaan.

-Kirja on todennäköisesti ilmestynyt 2010-luvulla.

- Kirja kuuluu kolmiosaiseen sarjaan, josta kaksi ensimmäistä on suomennettu.

-Kirjan nimi ei välttämättä liity rikollisuuteen.

- Kirjan kannessa on mustaa ja punaista (?)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsin tietoa kirjastojen välisen sähköpostilistan kautta. Eräs kollega ehdotti norjalaisen Tore Renbergin romaania Huomenna nähdään, vaikka aivan kaikki yksityiskohdat eivät täsmää. Kirjailija on muusikko ja kirjan aihe liittyy rikollisuuteen. Kirjan jatko-osa on nimeltään Iskuja joka suunnasta.

Tässä linkki kustantajan sivulle, jossa on lyhyt kuvaus kirjasta https://like.fi/kirjat/huomenna-nahdaan/ .