Nyt kun on koronasulku päällä, tuleeko palauttamattomista aineistoista sakkoa?

Kysytty

Hei,
Nyt kun on koronasulku päällä, tuleeko palauttamattomista aineistoista sakkoa?

Vastaus

Vastattu

Espoossa kirjasto on suljettu 13.4.2020 asti. Lainat eivät eräänny eivätkä maksut kerry sulkemisaikana.

0 ääntä

Kommentit

Ilmeisesti koskee myös Helsinkiä sama tilanne? Eli ei tule viivästymismaksuja?

Kyllä, tilanne on sama koko Helmet-alueella,
Ajantasaista tiedotusta kannattaa seurata tältä sivulta
https://www.helmet.fi/fi-FI/Tapahtumat_ja_vinkit/Uutispalat/Kirjastoasi…
25.3. tilanne on tämä:
Lainat eivät eräänny 16.3. – 19.4.2020. Jos lainaa ei ole uusittu tai palautettu eräpäivään mennessä, kirjasto jatkaa laina-aikaa. Arvioimme tilannetta pääsiäisen jälkeen uudestaan.

Lisäksi kirjasto jatkaa 20.1. – 15.3.2020 erääntyneiden lainojen laina-aikaa. Laina-ajan jatkamisesta ei kerry myöhästymismaksua.

Poikkeuksena on perinnässä oleva aineisto. Jos lainasi on erääntynyt ennen 20.1.2020, se voi olla perinnässä eikä lainaa voi uusia. Ota yhteyttä kirjastoon tilanteen tarkistamiseksi.