Nykyisen Eteläsataman Olympialaiturin paikalla oli vielä viime vuosisadan alussa Helsingin Laivatelakka. Löytyykö valikoimastanne teoksia, jotka kertovat…

Kysytty

Nykyisen Eteläsataman Olympialaiturin paikalla oli vielä viime vuosisadan alussa Helsingin Laivatelakka. Löytyykö valikoimastanne teoksia, jotka kertovat telakan toiminnasta ja historiasta?Samalla paikalla lienee aikaisemmin toiminut Ullanlinnan telakka. Minua kiinnostaa erityisesti telakan vaiheet vuosina 1870-1920.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupungin pääkirjaston Helsinki-kokoelmassa on teos
Veijo Kauppinen, Metalliverstaita sekä konepajoja Ruotsin ajan
ja Suuriruhtinaskunnan Helsingissä, 1988, jossa kerrotaan
Helsingin laivatelakasta. Kirjasta löytyy myös lisää viitteitä muihin lähteisiin.
Kirja on käsikirjastokappale joten sitä ei lainata mutta voi lukea
kirjastossa.