Nuotit, Sua liikaa rakastan Anita Hirvosen kappale, myös sanat

Kysytty

Nuotit, Sua liikaa rakastan Anita Hirvosen kappale, myös sanat

Vastaus

Vastattu

Anita Hirvonen on levyttänyt kaksi ”Sua liikaa rakastan” -nimistä kappaletta. Toinen niistä alkaa: ”Muistan lauseet sanat sävytkin”. Kappaleen alkuperäinen nimi on ”When lovers say goodbye”. Sen säveltäjä ja alkuperäinen sanoittaja on Yleisradion Fono-tietokannan mukaan Robert Benham. Suomenkielisen sanoituksen on tehnyt Chrisse Johansson. Tähän en löytänyt nuottia enkä sanoja painetuista julkaisuista. Sanoituksia voit etsiä verkosta hakukoneella esimerkiksi laulun alkusanoilla. Verkosta löytyvissä sanoituksissa voi olla virheitä. Sanat voi tietysti kuunnella myös äänitteeltä.

Toinen Anita Hirvosen levyttämä ”Sua liikaa rakastan” -niminen kappale alkaa: ”Sua liikaa rakastan sen yhä tunnustan”. Sen on säveltänyt Alexander Olshanetsky (tai Alex Olshey). Sen alkuperäinen nimi kirjoitetaan eri lähteissä monella eri tavalla, esim. ”Ikh hob dikh tsu fil lib” ja ”Ich hob dir tzufil lieb”. Englanniksi laulu on nimeltään “I love you much too much”. Anita Hirvosen levyttämän suomenkielisen sanoituksen on tehnyt Sauvo Puhtila. Tähän kappaleeseen on olemassa muitakin suomenkielisiä sanoituksia. Juha Vainion sanoitus ”Sua liikaa rakastan” alkaa: ”Sua liikaa rakastan sen tiedät itsekin”. Raul Reimanin sanoitus ”Sua liikaa rakastan” alkaa: ”Sua liikaa rakastan sen voitko ymmärtää”. Raul Reimanin toinen sanoitus ”En pelkää rakastaa” alkaa: ”En pelkää rakastaa en tiedä kauniimpaa”. Tähän kappaleeseen en löytänyt suomenkielistä nuottia, mutta nimellä ”Ich hob dich tzufil lieb” se löytyy nuotista ”Most popular Jewish songs : for voice & piano” (Kammen, 1978). Laulut ovat nuotissa jiddišhin kielellä. Tämä nuotti on saatavissa esimerkiksi Varastokirjastosta kaukolainaksi. Verkosta löytyy myös (ostettavia) nuotinnoksia laulun vieraskielisillä nimillä. En löytänyt Sauvo Puhtilan sanoitusta painetuista julkaisuista, joten laulun sanat täytyy kuunnella äänitteeltä.

Lähteitä:

Yleisradion Fono-tietokanta:

www.fono.fi

Kanto – kansalliset toimijatiedot: Alexander Olshanetsky:

https://finto.fi/finaf/fi/page/000184881

Finna-hakupalvelu:

https://finna.fi/