Nuorempana (1970-luvulla?) luin dekkarisarjaa /dekkareita, joissa päähenkilönä oli muistaakseni amerikkalainen rabbi. Kirjat olivat tyyliltään aika rauhallisia…

Kysytty

Hei

Nuorempana (1970-luvulla?) luin dekkarisarjaa /dekkareita, joissa päähenkilönä oli muistaakseni amerikkalainen rabbi. Kirjat olivat tyyliltään aika rauhallisia ja niissä käytettiin ratkaisun apuna päätelyä ja juutalaisten pyhiä tekstejä.
Mahtaisiko vielä löytyä, kuka oli tekijä ja mitkä olivat kirjojen nimet? Olisi kiva tarkistaa muistikuvia ja lukea niitä uudestaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä ovat yhdysvaltalaisen Harry Kemelmanin (1908 - 1996) teokset Perjantaina rabbi nukkui myöhään (1965), Lauantaina rabbi kärsi nälkää (1967), Rabbi lähti Israeliin (1973) ja Rabbi näki punaista (1975).

Voit lukea lisää Harry Kemelmanin teoksesista Kirjasammosta.

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aperson_123175995117613

Teokset löytyvät oman kirjastoverkkosi kokoelmista.

https://www.keskikirjastot.fi/web/arena/welcome