Noituudesta kertovia kirjoja?

Kysytty

Noituudesta kertovia kirjoja? Tietokirjallisuutta ja historiaa, vanhan linjan noidista ja uusnoidista, ei wicca.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esimerkiksi nämä kirjat käsittelevät noituutta:

Mirkka Lappalaisen teos Pohjoisen noidat: oikeus ja totuus 1600-luvun Ruotsissa ja Suomessa (Otava 2018);

Christopher Dellin teos Noituus, magia ja okkultismi: kuvitettu historia (Tammi 2017);

Aleksi Peuran teos Jumalan viholliset: Euroopan noitavainojen historiaa (Otava 2018);

Marko Nenosen teos: Noitavainot Euroopassa: ihmisen pahuus (Atena 2007).

Tässä myös joitakin englanninkielisiä teoksia:

Gabriela Herstik: Craft: how to be a modern witch (2018);

Ronald Hutton: The Witch: a history of fear, from ancient times to present (2017);

Jeffrey Burton Russell: A new history of witchcraft: sorcerers, heretics & pagans (2007);

Nevill Drury: Magic and witchcraft: from shamanism to the technopagans (2003).