Noin vuosi (?) sitten ministeriön seminaarissa julkaistiin tutkimus vapaa-ajan käytöstä. Sähköisen median ja kännykän käyttö lisääntynyt, sen sijaan kavereiden…

Kysytty

Hei!
Noin vuosi (?) sitten ministeriön seminaarissa julkaistiin tutkimus vapaa-ajan käytöstä. Sähköisen median ja kännykän käyttö lisääntynyt,
sen sijaan kavereiden (fyysisesti) tapaaminen ja mm. järjestöjen toimintaan osallistuminen vähentynyt.
Tiedätkö mitä tutkimusta tarkoitan? Löytyykö netistä tai teiltä kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on todennäköisesti Sami Myllyniemen tutkimus Aika vapaalla - nuorten vapaa-aikatutkimus 2009. Tutkimuksen kohderyhmänä ovat 10 - 29 -vuotiaat suomalaiset. Tutkimuksen tulokset ovat sen suuntaisia kuin kysymyksessäsi kuvasit. Tutkimus on luettavissa internetissä ja se löytyy sekä Helsingin kaupunginkirjastosta että yliopiston kirjastosta.

http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Nuoriso/nuorisoasiain_neu…