Noin puolet helsinkiläisistä ei kuulu mihinkään uskontokuntaan mutta onko helsinkiläisissä toimittajissa uskontokuntiin kuulumattomia suunnilleen samassa…

Kysytty

Noin puolet helsinkiläisistä ei kuulu mihinkään uskontokuntaan mutta onko helsinkiläisissä toimittajissa uskontokuntiin kuulumattomia suunnilleen samassa suhteessa?

Vastaus

Vastattu

Tiedossani ei ole tutkimuksia, joissa olisi tutkittu toimittajien uskonnollisuutta Suomessa, saati sitten Helsingissä. Erään tutkimuksen mukaan Iso-Britannian toimittajat olisivat vähemmän uskonnollisia kuin maan muu väestö. Tästä tutkimuksesta ei kuitenkaan voine vetää johtopäätöksiä helsinkiläisten toimittajien tilanteesta.

https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/our-research/journalists-uk