Neuvottelujen käynti englannin kielellä? Plussasta en löytänyt mitään. Voitteko auttaa - miten voin etsiä aineistoa ja millä sanoilla? Minkälaista materiaalia…

Kysytty

Neuvottelujen käynti englannin kielellä? Plussasta en löytänyt mitään. Voitteko auttaa - miten voin etsiä aineistoa ja millä sanoilla? Minkälaista materiaalia olisi Helsingin kirjastoissa tarjolla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käytä pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistotietokanta Plussan tarkennettua hakua (klikkaa kohdasta tarkennettu haku) http://www.libplussa.fi Valitse sitten haku asiasanalla. Voit kirjoittaa laatikkoon hakulauseeksi: neuvottelutaito tai viestintä. Valitse kohdasta 'tarkenna' tarvittaessa asiasanahaku (vieritä laatikon reunassa olevaa nuolta), ja kirjoita hakusanaksi englannin kieli. Klikkaa seuraavaksi kohdasta tee haku.

Näin saat kymmenen viitettä, joista ainakin teokset Kokous- ja neuvottelukielen käsikirja suomi-englanti (1988) ja Brims, Jim: English for negotiating (1984) näyttäisivät sopivan kysymykseesi. Muiden viitteiden soveltuvuudesta tarkoituksiisi voit päätellä jotain katsomalla täysistä tiedoista niille annettuja asiasanoja.

Se missä kirjastoissa teoksia on ja ovatko ne hyllyssä vai lainassa, selviää kohdasta saatavuustiedot. Voit varata hyllyssä olevan teoksen puhelimitse itsellesi tai pyytää virkailijaa lähettämään sen lähikirjastoosi.

Voit hakea teoksia myös luokkanumerolla: laittamalla asiasanan paikalle luokkamerkintä 377# ja toiseen laatikkoon asiasanaksi englannin kieli saadaan 3 viitettä, joista Hanson, Tim: NTC's dictionary of debate (1984) saattaisi olla hyödyllinen. Teos löytyy Töölön kirjastosta.

Plussassa on myös linkki 'aineistohaun ohjeita ja vinkkejä', mistä saat tietoa Plussan hakumahdollisuuksista.