Netissä on kuulema nyt ilmainen palvelu, josta voi kysyä tietotekniikkaongelmista. Mikä on sen osoite? Googlaamalla en löytänyt tuota osoitetta. Tarvitsen…

Kysytty

Netissä on kuulema nyt ilmainen palvelu, josta voi kysyä tietotekniikkaongelmista. Mikä on sen osoite? Googlaamalla en löytänyt tuota osoitetta. Tarvitsen tietoa, että kuinka saa pois tiedostoja Tectia SSH File Transfer -ohjelman avulla Unix-koneelta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitatkohan mahdollisesti Lasipalatsin Kohtaamispaikkaa, sieltä saa tietoteknistä apua. Netissä on tietoa kohtaamispaikasta osoitteessa . Kohtaamispaikka löytyy myös "googlaamalla". Seuraa esittelytekstiä:

Lasipalatsissa, entisen Kirjakaapelin tiloissa avautui kesäkuun alussa neuvontapiste Kohtaamispaikka@Lasipalatsi.
Sieltä kadunmies voi hakea apua tietotekniikan laitteisiin liittyviin ongelmiin.
Esimerkiksi jos internetin, mobiilipalvelujen tai digi-tv:n kanssa ei ymmärrys riitä, voi nousta portaat Sokosta vastapäätä Lasipalatsin toiseen kerrokseen ja pyytää apua.
Kohtaamispaikka on Helsingin kaupunginkirjaston hallinnoima, ja siellä on neuvontatiskillä kaupunginkirjastosta ainakin yksi henkilö aina paikalla.
Hän ei kuitenkaan ole koko Kohtaamispaikassa yksin, vaan eri alojen asiantuntijoita on enemmänkin. Kohtaamispaikka on uusien keksintöjen esittelypaikka, joten paikalla on palveluita ja tuotteitaan esitteleviä yrityksiä.
Kohtaamispaikassa järjestetään myös koulutustilaisuuksia, joissa neuvotaan kuinka tietotekniikan avulla voidaan hoitaa arkielämän asioita.
Yhteystiedot: Kohtaamispaikka@Lasipalatsi
Mannerheimintie 22-24, 00100 Helsinki
Puhelin: 09-3108 5900
Avoinna: ma-pe 11-18