Netissä on keskustelua ns. suolenhuuhtelukannusta. Osa keskustelijoista, nuorempi polvi, on sitä mieltä, että sitä on käyetty myös ehkäisyyn. Siis mikä on ko…

Kysytty

Netissä on keskustelua ns. suolenhuuhtelukannusta. Osa keskustelijoista, nuorempi polvi, on sitä mieltä, että sitä on käyetty myös ehkäisyyn. Siis mikä on ko. kannus lääketieteellinen nimi ja on pääasiallisin tarkoitus ollut suolenhuuhtelu ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lääketieteellisessä mielessä suolenhuuhtelukannuille ei taida olla juuri käyttöä. Potilaan suolisto saatetaan joidenkin sairauksien yhteydessä joutua tyhjentämään, mutta se tehdään muilla menetelmillä. Nimitystä kannulle ei myöskään löytynyt. Joidenkin tutkimustulosten perusteella suolihuuhtelusta saattaa olla monenlaista haittaa. Tietoa esimerkiksi alla olevan linkin kautta:

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkijat+Suolihuuhtelusta+ei+hy%C3%…