Neil Hardwick kertoi pari päivää sitten Radio Suomen Suuret lukijat -sarjassa kirjasta, johon hän palaa jatkuvasti. Se oli "Executioner Pierpoint". Teos on…

Kysytty

Neil Hardwick kertoi pari päivää sitten Radio Suomen Suuret lukijat -sarjassa kirjasta, johon hän palaa jatkuvasti. Se oli "Executioner Pierpoint". Teos on Britannian viimeisen julkisen pyövelin elämäkerta - Hardwickin mukaan varsin humaani teos. Onko teosta saatavilla Suomesta - suomeksi tai englanniksi? Pyövelin nimi on Albert Pierpoint, ilmeisesti manchesterilainen mies. Hän lopetti toimensa 1940-luvulla, mutta kuoli vasta 1992. Olen hakenut Turun ja Helsingin kirjastoista -tuloksetta. Myös Akateemisen ja Amazon.com:n sivuilta olen hakenut. Hardwickin selostuksen (jossa kirja mainitaan, alle 5 min) voi kuunnella Radio Suomen kotisivuilta (suuret lukijat).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pyöveli Albert Pierrepointin (huom. kirjoitusasu) teosta Executioner: Pierrepoint ei ole suomennettu, mutta kirjaa on englanniksi saatavana useampana painoksena. Suomen kirjastoista kirjaa ei löydy, joten voit joko itse hankkia sen tai tulla tekemään hankintaehdotuksen Turun kaupunginkirjastoon.

0 ääntä

Kommentit

Voisiko joku kustannusyhtiö olla niin kiltti että suomentaisi Pierrepointin?