Nappassin jonkinlaisen sokeritoukkaaa muistuttavan ötökän. Sillä oli pitkät tuntosarvet, matomainen ruumin jossa oli ötökä jalat ja kolme tuntosarventapaista…

Kysytty

Nappassin jonkinlaisen sokeritoukkaaa muistuttavan ötökän. Sillä oli pitkät tuntosarvet, matomainen ruumin jossa oli ötökä jalat ja kolme tuntosarventapaista hännässään. Peruis sokeritoukan näköinen, paitsi se oli aika iso. Ilman tuntosariva ja häntäjuttuja se oli noin kaksi Senttiä pitkä. Miten isoiksi sokeritoukat voivat kasvaa?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on sokeritoukan suurempi ja karvaisempi sukulainen eli paperitoukka (Ctenolepisma longicaudata). Laji on ilmaantunut Suomeen vasta hiljattain, ja se on saanut nimensäkin vasta vuonna 2019. Mutta laji on paikoitellen jo yleisempi kuin sokeritoukka.

https://www.hyonteismaailma.fi/hyonteiset/sisahyonteiset/paperitoukka/