Naapurini aikoo räjäyttää kalliota kaava-alueella omalla pihallaan. Suunnitellusta räjäytyspaikasta on matkaa meidän talon seinään alle kymmenen metriä. Kenen…

Kysytty

Naapurini aikoo räjäyttää kalliota kaava-alueella omalla pihallaan. Suunnitellusta räjäytyspaikasta on matkaa meidän talon seinään alle kymmenen metriä.
Kenen puoleen minun tulisi kääntyä, jotta saisin toimitettua virallisen katselmoinnin ennen räjäytystä? Pelkään, että pamaus saattaa vaurioittaa talomme rakenteita ja olisi tarpeen olla tiedossa tilanne ennen räjäytystä.

Vastaus

Vastattu

Ota yhteyttä asuinkuntasi rakennusvalvontaan. Rakennusvalvonta neuvoo ja ohjaa rakentamista ja säilyttämistä sekä edistää viihtyisää asumista ja turvallista ja terveellistä ympäristöä. Sen  tehtäviin kuuluvat mm. neuvonta ja ohjaus lupa-asioissa sekä lupamenettelyt.