Naapurin pojalla oli sammakon kutua isossa lasipurkissa. Niistä tuli nuijapäitä. Muistaakseni niille annettiin akvaariokalojen jotain levähiutaleita. Paljonko…

Kysytty

Naapurin pojalla oli sammakon kutua isossa lasipurkissa. Niistä tuli nuijapäitä. Muistaakseni niille annettiin akvaariokalojen jotain levähiutaleita. Paljonko on erilaisia sammakoita suomessa? Entä millainen ekosysteemi niille on? Kannattaako mökin rantaan istuttaa sammakoita, ja onko se edes laillista? Lokit ja hauet syö, vai miten..

Vastaus

Vastattu

Suosittelen Markku Lappalaisen kirjaa Suomalainen sammakkokirja (2009) sekä Juha Laaksosen kirjaa Mietteliäs konna: sammakoita, käärmeitä ja liskoja (2017). Molemmat löytyvät Hämeenlinnan kaupunginkirjaston kokoelmasta. Niistä varmasti löydät vastauksia.