Myllärin Irene -kappaleeseen haluaisin nuotit. Löytyykö mistään.

Kysytty

Myllärin Irene -kappaleeseen haluaisin nuotit. Löytyykö mistään.

Vastaus

Vastattu

"Myllärin Irenestä" on julkaistu erillisnuotti, jossa on laulun sanat suomeksi ja ruotsiksi, kosketinsoitinsovitus ja sointumerkit. Tässä nuotissa laulun suomenkielisenä nimenä on "Myllärin Ireene" (Scandia-Musiikki, [1955], 4 sivua). Tämä nuotti löytyy Kansalliskirjastosta ja Musiikkiarkistosta. Se ei ole lainattavissa.

Laulun alkuperäinen nimi on "Mjölnarens Irene". Sen on säveltänyt Leon Landgren ja sanoittanut Åke Gerhard. Ruotsinkielisellä nimellä ruotsinkielisin sanoin laulu löytyy monesta nuottijulkaisusta, esimerkiksi seuraavista:

Danstoppar (Warner/Chappell Music Scandinavia, 1993, melodia, sointumerkit)

Vispop 7 (Warner/Chappell Music Scandinavia, 1993, melodia, sointumerkit)

Dansbandhits 2 : på begäran (Air Music Scandinavia, 1994, melodia, sointumerkit)

Laulun suomenkieliset sanat sisältyvät vihkoseen "Toivelauluja : kokoelma suosittujen laulujen ja iskelmien tekstejä", osaan 26 (Fazerin musiikkikauppa, 1956, s. 12-13). Suomenkieliset sanat on tehnyt Saukki eli Sauvo Puhtila. Laulu alkaa: "Kun toinen saapui kosimaan, jo kiilsi järven jää".

1 ääntä

Kommentit

Olen kiinnostunut "Myllärin Ireenestä" kosketinsoitinsovituksena. Vastauksenne 3.12.2019 kertoo, ettei teillä oleva kappale ole lainattavissa. Jos se on digitoitu, niin voisiko sen kopioida/ostaa netitse? Kiinnostaa!

Hei Vesa K. Laita viesti suoraan kysy meiltä ' palstalle. Kommentteihin ei kirjastolaiset vastaa.