Otsikko
Myanmarin katastrofin kuvissa on usein ihmisiä posket (ikään kuin) hiekalla hangattuina. Mikä jutu tämä on?

Kysytty

Myanmarin katastrofin kuvissa on usein ihmisiä posket (ikään kuin) hiekalla hangattuina. Mikä jutu tämä on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaakkois-Aasian monilla kansoilla on tapana sivellä vaaleata puuteria otsaan ja poskiin, useimmiten naisilla mutta myös lapsilla. Puuteri on usein riisipuuteria. Se toimii kuumassa ilmanalassa absorboimalla ihon rasvaa.