Muutama vuosi sitten lainasin kirjaston uutuushyllystä suomenkielisen neulontakirjan, joka oli täynnä ohjeita etnisistä kuvioista. Mikähän on kirjan nimi? Tai…

Kysytty

Muutama vuosi sitten lainasin kirjaston uutuushyllystä suomenkielisen neulontakirjan, joka oli täynnä ohjeita etnisistä kuvioista. Mikähän on kirjan nimi? Tai onko yleensä kirjastosta saatavilla neulontakirjaa, jossa on ohjeita nimenomaan etnisistä kuvoinneista? Ei haittaa vaikka kirja ruotsiksi tai englanniksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko tämä vuonna 2014 ilmestynyt kirja olla etsimäsi: Parhaat perinneneuleet : 150 mallia maailmalta / Rita Taylor?

Tässä muutamia muita kirjoja, joissa on ohjeita  eri maiden perinneneuleiden tekoon. Kirjat saa lainaan Helmet-kirjastoista:

- Folkstyle : innovative designs to knit including sweaters, hats, scarves, gloves, and more / Mags Kandis

- Knitting from the Netherlands : traditional Dutch fisherman's sweaters / Henriette van der Klift-Tellegen

- Islantilaisia neuleita / suomennos: Tuula Tuuva-Hietala

- 150 pohjoismaista kirjoneulemallia / Mary Jane Mucklestone

- Folk socks : the history & techniques of handknitted footwear / Nancy Bush

- Sukupolvien silmukat / Pia Ketola, Eija Bukowski, Leena Kokko, Anne Bäcklund, Sari Suuronen

- Pieni suuri neulekirja : 300+ modernia ja perinteistä mallineuletta / Mary Webb

- Knitalong : celebrating the tradition of knitting together / Larissa Brown, Martin John Brown