Muun muassa suomenkielisessä Wikipediassa on artikkeli tanskalaisesta graafikosta ja kirjailijasta Dea Trier Mørch. Osassa kieliversioita artikkeli on…

Kysytty

Muun muassa suomenkielisessä Wikipediassa on artikkeli tanskalaisesta graafikosta ja kirjailijasta Dea Trier Mørch. Osassa kieliversioita artikkeli on aakkostettu "Mørch, Dea Trier" ja osassa "Trier Mørch, Dea". Kumpi näistä on oikein aakkostettu?

Vastaus

Vastattu

Hänen sukunimensä lienee ollut Trier Mørch. Tällöin oikea aakkostus olisi Trier Mørch, Dea. Tällainen aakkostus löytyy ainakin Tanskan kirjastojen tietokannasta ja Finna-hakupalvelun Kansalliskirjastojen luetteloinneista.