Mun tarvis saada Anna-Leena Härkösestä kertovia teoksia ja / tai videoita. myöskin olisi kiva jos olisi anna-leena härkösen kirjoittamia videoita / elokuvia…

Kysytty

Mun tarvis saada Anna-Leena Härkösestä kertovia teoksia ja / tai videoita. myöskin olisi kiva jos olisi anna-leena härkösen kirjoittamia videoita / elokuvia...
ja jos olisi mahdollista niin suurin osa härkösen teoksia samassa kirjastossa ( pääkirjastossa ). Toivon erittäin pikaista paluu-postia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tähän kysymykseen on vastattu osittain aiemminkin, kannattaa siis kurkata sivun
vasemmassa reunassa olevaan arkistoon (asiasana härkönen anna-leena). Internet-linkit ovat kuitenkin osittain muuttuneet, joten laitan vastauksen uudestaan.

Anna-Leena Härkösestä löytyy tietoja esim. seuraavista teoksista: Tarkka, Pekka: Suomalaisia nykykirjailijoita (2000), Kotimaisia nykykertojia, osa 1 (1997), Härkönen, Anna-Leena: Heikosti positiivinen (2001) ja Tulusto, Esko: Elämää Suomessa, henkilägalleria (1990). Tietoja on myös videolla Kirjailijan puhetta, osa 6 Anna-Leena Härkönen (1991).

Anna-Leena Härkönen on näytellyt useissa elokuvissa, käsikirjoittajana hän on ollut tv-sarjassa Vuoroin vieraissa 1-3 (1997) yhdessä Pekka Milonoffin ja Sirpa Hyttisen kanssa. Lisäksi elokuvat Häräntappoase (1990) ja Akvaariorakkautta (1995) perustuvat Härkösen kirjoihin.

Lehtiartikkeleita Anna-Leena Härkösestä löytyy myös, ne saa helpoimmin arkistossa olevasta edellisestä vastauksesta.