Mulle ja niin monelle muulle kelpais todella hyvin huonompi ja halvempi junakyyti kuin hieno ja kallis. Miks junalippujen hinnat on niin älyttömän korkeita? …

Kysytty

Mulle ja niin monelle muulle kelpais todella hyvin huonompi ja halvempi junakyyti kuin hieno ja kallis. Miks junalippujen hinnat on niin älyttömän korkeita?

Kun jotain Pendoliinoa tai IC:tä ruvetaan hommaamaan ni vois eka kertoa junan käyttäjille kuinka paljon sellasella hienoudella matkustaminen maksaa perinteiseen verrattuna ja sen jälkeen äänestettäis kuin moni on oikeesti kiinnostunu kalliista luksustyypin matkustamisesta ja kuin moni yksinkertaisesti haluu päästä paikasta a paikkaan b.

On ihmeellistä että ei voi edes huonon tarjonnan takia valita halvempaa tai kalliimpaa vaihtoehtoa. Niitä kalliimpia tuntuu joka tapauksessa olevan enemmän, varsinkin jos pääkaupungin suunnasta on matka Jyväskylään, joka sisältää vaihdon. Yleensä aina jompi kumpi junista on se kallis.

Yks pendoliino päivässä riittäis varmaan niille jotka ei kelpuuta normaalia pikajunaa (jonka matkahinta on sekin hävyttömän korkea).

Tikkurilasta Jyväskylään klo 16.22 lähtevä juna. Mutta katso hintaa, 45e. Se on työttömälle aivan älytön, melkeen tili tyhjenee. Ei todellakaan kiva.

Onko vr:llä tai kuka näistä asioista päättää ketään inhimillistä joka uskaltaa ja osaa eläytyä ja vastata ja perustella minulle. Toivoisin syvällisempää ja eettisesti kestävää vastausta kuin että valitettavasti vain näin on, että voivoi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyllä VR:lle voi lähettää palautetta. Tosin palautesivulla sanotaan: "Vaikka kaikkiin palautteisiin emme voikaan vastata henkilökohtaisesti, jokainen mielipide auttaa meitä toimintamme kehittämisessä." Mutta jos nimenomaan pyydät palautteessasi vastausta, uskoisin, että siihen myös vastataan.

VR:n palautelomake löytyy osoitteesta http://www.vr.fi/heo/palaute/fpalaute.htm

VR:n yhteystietosivulla
( http://www.vr.fi/heo/fyhteystiedot.htm ) todetaan myös seuraavaa:
Voit myös soittaa meille, p. 0307 21 173 (ma-pe klo 9.00-15.00) tai lähettää palautetta postitse osoitteeseen:

VR Osakeyhtiö
VR Henkilöliikenne
Eteläinen asemakatu 2 A
11130 Riihimäki

Kannattaa siis kertoa asiasta suoraan näille tahoille.