Muistiini on jäänyt runo tai mikä tämä nyt onkaan. Tekijää en muista, en löydä netistä enkä kirjahyllystäni. Löytäisittekö te sille tekijän ja vuosiluvun? Ehkä…

Kysytty

Hei,
muistiini on jäänyt runo tai mikä tämä nyt onkaan. Tekijää en muista, en löydä netistä enkä kirjahyllystäni. Löytäisittekö te sille tekijän ja vuosiluvun? Ehkä jotain lisätietoakin löytyisi.
"Tuli suoraan hän kirjojen maailmasta - unen, toden rajaa tuskin hän ties - tuli joukkoomme pelkästä kunniasta saada olla hänkin sotamies."
Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Runo, josta kysymyksen säkeet ovat peräisin, on Runo ja kivääri V. A. Koskenniemen vuonna 1940 julkaistusta kokoelmasta Latuja lumessa.