Muistelen kuulleeni tarinan kirjasta (tai hahmosta?), johon kirjailija sai idean liian raskaan illallisen jälkeisestä painajaisunesta. Mikä teos saattaisi olla…

Kysytty

Muistelen kuulleeni tarinan kirjasta (tai hahmosta?), johon kirjailija sai idean liian raskaan illallisen jälkeisestä painajaisunesta. Mikä teos saattaisi olla kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Ainakin Bram Stokerin kerrotaan luonnehtineen Draculaansa liiallisen rapuillallisen jälkeisen painajaisunen inspiroimaksi. Stoker tosin sanoi tämän mitä suurimmassa määrin leikillään.

Jim Steinmeyer, Who was Dracula? : Bram Stoker's trail of blood