Muistelen, että olisi olemassa kirja nimeltään "Pahuus hoitotyössä". Ilmeisesti muistan väärin, koska en googlaamalla kirjaa löydä. Kyseessä oli…

Kysytty

Muistelen, että olisi olemassa kirja nimeltään "Pahuus hoitotyössä". Ilmeisesti muistan väärin, koska en googlaamalla kirjaa löydä. Kyseessä oli artikkelikokoelma ja ainakin yksi artikkeleista käsitteli aihetta "pahimpia ovat hoitajat, jotka eivät tunnista omaa pahuuttaan ja omia pimeitä puoliaan". Mistähän löytäisin tämän kirjan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuntomerkit viittaavat Hannu Lauerman esseekokoelmaan Hyvän kääntöpuoli (2014), missä aiheena on mm. potilaita surmaavat terveydenhuollon ammattilaiset. Aihepiiriä käsittelee myös Martti Lindqvist alun perin vuonna 1990 julkaistussa teoksessaan Auttajan varjo: pahuuden ja haavoittuvuuden ongelma ihmistyön etiikassa.

Molemmat teokset kuuluvat oman kirjastosi kokoelmiin.