Muistelen, että olen seurannut televisiosta suomalaisen kirjallisuuden vaiheista ja tyylisuunnista kertovaa, kiinnostavaa tv-sarjaa. Tästä voisi olla aikaa…

Kysytty

Hei, muistelen, että olen seurannut televisiosta suomalaisen kirjallisuuden vaiheista ja tyylisuunnista kertovaa, kiinnostavaa tv-sarjaa. Tästä voisi olla aikaa ehkä 15-20 vuotta? Tämä sarja kertoi pelkästään kirjallisuuden vaiheista, eikä siis ollut Sininen laulu. Olen yrittänyt googlettaa, mutta en löydä mitään vinkkiä, mikä voisi olla sarjan nimi. Siinä oli enemmän kuin 5 osaa ja se eteni kronologisesti. Mikä sarjan nimi voisi olla? Löytyisikö se jostain palvelusta, niin että sitä voisi katsoa? Kiitos etukäteen tiedoista!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Sirkku Vepsäläisen ja Tiina-Maija Lehtosen toimittama yhdeksänosainen sarja Kirjojen Suomi. Sarjan ensimmäinen osa esitettiin lokakuussa 2003.

https://rtva.kavi.fi/program/searchAjax/?search=%22kirjojen+suomi%22+AR…

Sarjasta on tehty DVD-tallenne kirjastokäyttöön.

https://finna.fi/Record/piki.854247

Ohjelma ei ole katsottavissa verkossa.