Muistan pari riviä laulun sanoista mutta olen unohtanu laulun nimen. Te ette tunne heitä kummun alla, me tunsimme myös heidät jokaisen. ja heidän kanssaan…

Kysytty

Muistan pari riviä laulun sanoista mutta olen unohtanu laulun nimen.
Te ette tunne heitä kummun alla, me tunsimme myös heidät jokaisen. ja heidän kanssaan kerran rintamalla, me teimme liiton elinaikaisen. Mutt elinaika heidän kohdallansa, äänettömään päättyi protestiin.

Vastaus

Vastattu

Laulun nimi on Vanhan jermun purnaus. Sävellys on Lauri Jauhiaisen, sanat siihen on kirjoittanut Toivo Kärki. Tapio Rautavaaran alkuperäinen levytys on vuodelta 1966.