Muistan osan runosta, ja toivoisin että saan varmistettua tekijän ja runon oikeellisuuden (oliskohan Hellaakoski?) ..Olen kuullut matkasauvas sinä raahasit…

Kysytty

Muistan osan runosta, ja toivoisin että saan varmistettua tekijän ja runon oikeellisuuden (oliskohan Hellaakoski?)
..Olen kuullut matkasauvas
sinä raahasit kauas, kauas.
Monet kulutit anturat.

Minun sallinet lojua.
Makaan.
En astu askeltakaan.
Ohi kiitää maailmat.

Verbeissä voi olla erheitä myös.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hellaakosken tekstiähän tämä on, vuonna 1943 julkaistun Uusi runo -kokoelman sikermästä Pientä kokoa. Runo sisältyy myös suuren osan Hellaakosken lyyrisestä tuotannosta yksiin kansiin kokoavaan Runot-valikoimaan.