Muistan nähneeni 2000-luvun alussa televisiosta elokuvan Hylätyt talot, autiot pihat. Siinä oli muistaakseni lyhyt kohtaus, jossa pariskunta on aloittamassa…

Kysytty

Muistan nähneeni 2000-luvun alussa televisiosta elokuvan Hylätyt talot, autiot pihat. Siinä oli muistaakseni lyhyt kohtaus, jossa pariskunta on aloittamassa yhdynnän, mutta elokuvateatterissa näkemässäni versiossa ja DVD-levyllä olevassa versiossa sitä kohtausta ei ollut. Olenkohan nähnyt omiani vai onko siinä ollut sellainen kohtaus ja jos on, niin voisiko se olla mahdollista nähtävänä jossain?

Vastaus

Vastattu

Lauri Törhösen ohjaama "Hylätyt talot, autiot pihat" sai elokuvaensi-iltansa helmikuussa 2000. Elokuvan pohjalta tehtiin myös 3-osainen televisiosarja, jossa sisälsi runsaasti uutta dokumenttiaineistoa sekä Aarnen ja Martan rakastelukohtauksen, johon kysyjäkin viitannee. Sarja näytettiin ensimmäisen kerran MTV3-kanavalla syyskuussa 2002.

Näin ollen tämä elokuvan sekä televisiosarjan pieni sisällöllinen ero selittää asian.

Itse elokuva on katsottavissa esimerkiksi KAVIn Radio- ja televisioarkiston asiakaspisteillä tai saatavissa, vähintään kaukolainana, DVD-muodossa kirjastoista eri puolilta Suomea.

3-osaista televisiosarjaa emme valitettavasti ainakaan vielä pystyneet paikallistamaan katsottavaksi.

Lisätietoja elokuvasta muun muassa Elonetissä.