Muistan lukeneeni noin parikymmenta vuotta sitten jo silloin kuluneen ja kellastuneen kirjaston kirjan ” Toinen nainen”. Kansi oli muistaakseni musta…

Kysytty

Hei, muistan lukeneeni noin parikymmenta vuotta sitten jo silloin kuluneen ja kellastuneen kirjaston kirjan ” Toinen nainen”. Kansi oli muistaakseni musta-punainen ja kirja oli suomennos.
Se ei ollut romaani ( ei siis samanniminen Kennedyn kirja, oletan, koska käsittääkseni Kennedy kirjoittanut romaaneja), vaan kooste petettyjen ja jätettyjen amerikkalaisvaimojen kertomuksista, kuinka he selvisivät tästä kokemuksesta, ja kuinka miehet reagoivat. Vaikka tarinat olivat surullisiakin, naisten keinot selvitä naurattivat.
Kiitos, jos voitte etsiä...!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvauksenne sopisi Shirley Eskapan teokseen Toinen nainen - ystävä vai vihollinen? (Woman versus woman), joka ilmestyi suomeksi vuonna 1985 Eeva-Liisa Jaakkolan suomentamana. Googlettamalla teoksen nimellä löydätte helposti kuvan teoksen kannesta.

Teosta on Helmet-kirjastojen varastossa yksi kappale, joten voitte tilata sen omaan lähikirjastoonne lainattavaksi.