Muistan lukeneeni muutama vuosi sitten pätkän kirjasta. Lapsi oli eläinkeksipaketti kädessä menossa syntymäpäiville. Ovelta vastattiin että synttärit on…

Kysytty

Muistan lukeneeni muutama vuosi sitten pätkän kirjasta. Lapsi oli eläinkeksipaketti kädessä menossa syntymäpäiville. Ovelta vastattiin että synttärit on peruttu, mutta eteinen oli täynnä kenkiä. En muista kirjasta mitään muuta kuin tämän ja että se on suomalainen.

Mikäköhän kirja voisi olla kyseessä, miten voisin löytää kyseisen kirjan näinkin vajailla muistikuvilla?

Vastaus

Vastattu

Olisiko kyseessä Petri Tammisen yhden sivun mittainen tarina Perttu kirjasta Elämiä (Otava, v. 1994)?

”Perttu vei karnevaalikeksejä hippoihin. ’Hipat on peruttu’, Anne sanoi. Naulakon alus oli kenkiä täynnä.”

Elämiä on Helmet-kirjastojen kokoelmissa ja Perttu on sivulla 69.

www.helmet.fi