Muistan lukeneeni lapsena, ehkä n. 12-vuotiaana, 1990-luvun alun tuntumassa nuorten kirjaa, jonka nimen haluaisin selvittää. Kirjassa isosisko yritti pelastaa…

Kysytty

Hei, muistan lukeneeni lapsena, ehkä n. 12-vuotiaana, 1990-luvun alun tuntumassa nuorten kirjaa, jonka nimen haluaisin selvittää. Kirjassa isosisko yritti pelastaa pikuveljeään (Sam?) voimalta/henkilöltä, joka tuhosi pikkuveljen elinvoimaa jotenkin. Päähenkilöllä oli tummat hiukset, olisikohan kannessa ollut hänen kuvansa. Myös tulee hämärästi mieleen, että olisiko kirjaan kuulunut myös toinen osa, mutta siitä en ole yhtään varma. Olen lainannut kirjan aikanaan Laajasalon kirjastosta.

Vastaus

Vastattu

Kyseeseen saattaisi tulla Margaret Mahyn Noitavaellus (Tammi, 1990). Siinä Laura-tyttö yrittää pelastaa pikkuveljensä Jackon pahalta hengeltä, joka imee itseensä muitten elinvoimaa ja energiaa pysyäkseen hengissä.

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Aue4fa80e3-cf17-4889-a174-e4f7ae5ea64d