Muistan lukeneeni jostakin (Agatha Christien?) kirjasta runon, joka kuuluu näin: Niin kauan kuin valoa riittää, minä muistan. Pimeässäkään en unohda." Nyt en…

Kysytty

Hei! Muistan lukeneeni jostakin (Agatha Christien?) kirjasta runon, joka kuuluu näin:

Niin kauan kuin valoa riittää, minä muistan. Pimeässäkään en unohda."

Nyt en kuitenkaan löydä runoa mistään. Muistaisiko / tietäisiko joku, mistä runo on peräisin ja kuka sen on kirjoittanut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sitaatti sisältynee Agatha Christien kertomuskokoelmaan While the light lasts. Suomeksi se julkaistiin vuonna 1999 nimellä Kirstun arvoitus ja muita kertomuksia.

Alkuteoksessa sitaatti kuuluu näin: "While the light lasts I shall remember, and in the darkness I shall not forget." Se on joissakin yhteyksissä merkitty runoilija Alfred Tennysonin nimiin.

https://knowingchristie.wordpress.com/2013/11/01/notes-on-while-the-light-lasts/