Muistan lukeneeni ala-asteen 1. luokalla vuonna 1986 lastenkirjaa, joka kertoi Norjan maaseudulla/vuorilla tms. eläneistä ihmisistä. Kirja oli muistaakseni…

Kysytty

Muistan lukeneeni ala-asteen 1. luokalla vuonna 1986 lastenkirjaa, joka kertoi Norjan maaseudulla/vuorilla tms. eläneistä ihmisistä. Kirja oli muistaakseni romaanimuotoinen, ei kuvakirja. Muistan kirjan olleen lapsen silmissä todella kiehtova. En muista enää kirjan tapahtumia, mutta jotakin mystistä muistan siinä olleen. Ehkä joku henkilö katosi tms? Löytyykö näin niukoilla tiedoilla tietoa kirjasta?

Vastaus

Vastattu

Yksi mahdollinen ehdokas etsityksi kirjaksi voisi olla Marie Hamsunin Tunturilaakson lapset. Tästä suomeksi ensimmäisen kerran vuonna 1943 julkaistusta lastenromaanista ilmestyi 70-luvun lopulla uusi painos WSOY:n Nuorten toivekirjasto -sarjassa.