Muistan, kun joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla esitettiin Suomessa piirrossarjaa nimeltä Lumottu maa. Sarjasta ei ole suomenkielistä Wikipedia-artikkelia…

Kysytty

Muistan, kun joskus vuosituhannen vaihteen tienoilla esitettiin Suomessa piirrossarjaa nimeltä Lumottu maa. Sarjasta ei ole suomenkielistä Wikipedia-artikkelia, enkä muista sarjan alkuperäistä nimeä. Haluaisin päästä lukemaan siitä. Jos oikein muistan, niin sarjassa oli itse asiassa kahdenlaisia tarinoita. Toiset kertoivat jostakin toivomustuolista, jolla pystyi lentämään, mutta toiset taas olivat jotain muuta. Muistan, että tässä jälkimmäisessä oli ainakin jokin Mikä-Mies-niminen hahmo.

Vastaus

Vastattu

Vuosina 1997-98 tehdyn brittiläisen Enid Blyton's enchanted lands -televisiosarjan kaikki 26 jaksoa esitettiin MTV 3:n ohjelmistossa keväällä 1999. Ohjelmaa esitettiin tiistaisin kello 14.00, kussakin puolen tunnin mittaisessa lähetyksessä nähtiin kaksi jaksoa.

"Pidetyn lastenkirjailijan Enid Blytonin kahteen kirjasarjaan perustuva piirrossarja kertoo sisarusten Joen ja Franin seikkailuista uuden, maaseudulla olevan kotinsa ympäristössä. He löytävät lumotun metsän, jonka keskellä kasvaa mahtava taikapuu. Sen oksilla lapset kohtaavat kummallisia hahmoja ja pääsevät ihmeellisiin paikkoihin. Sarja on puhuttu suomeksi." (Katso 9/1999)

2.3. Leikkikalumaa. Talvimaa.
9.3. Kutiavan tädin maa. Ota mitä vain -maa.
16.3. Ajatusten maa. Kaiken tietävän maa.
23.3. Unimaa. Ihmemaa.
30.3. Salaisuusmaa. Nurinpäinmaa.
6.4. Keinuva maa. Taikureiden maa.
13.4. Jättiläisten maa. Huu-Huu-taikuri.
20.4. Unelmamaa. Toivomustuolileikki.
27.4. Taikurin juhlat. Pakomatka.
4.5. Arvoituskaupunki. Näkymätön tuoli.
11.5. Kieroilijat. Rubiinisormus.
18.5. Karkkimaa. Jättiläinen Päinvastoin ja vaeltava linna.
25.5. Näpistelijät. Katoavat saaret.

https://www.imdb.com/title/tt3973020/?ref_=ttep_ep_tt