Muistan, kun joskus 90-luvulla minulle sanottiin, että Super Mario Bros 1 pitäisi pelata 50 kertaa läpi, ja silloin tapahtuisi jotain erikoista, en kyllä enää…

Kysytty

Muistan, kun joskus 90-luvulla minulle sanottiin, että Super Mario Bros 1 pitäisi pelata 50 kertaa läpi, ja silloin tapahtuisi jotain erikoista, en kyllä enää muista, mitä. Sitten myös serkku sanoi että jos Teenage Mutant Ninja Turtles 2:ssa liikkuu hitaasti, tulee paljon enemmän vihollisia ja että hän on saanut näin kaikki mahdolliset pisteet, mitä pelissä voi saada. Kun kysyin, miten hitaasti, hän sanoi, että askeleen tunnissa. Joopa joo. Meinasin uskoa molemmat, mutta tuo askel tunnissa oli kyllä vähän kaukaa haettu. Sitten myös, että kun Super Mario 3:ssa oli P-siipi, niin minulle väitettiin, että on myös T-siipi ja sama tyyppi sanoi myös, että A-siipi, B-siipi jne. sekä myös 1-siipi, 2-siipi jne. eli kullakin kirjaimella ja numerolla. Mutta joku sanoi täällä myös, että häntäkin oli huijattu tuolla, että pitäisi mennä 50 kertaa läpi. Oliko tuo ihan yleinen huijaus ja mihin se perustui?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vastaavanlaisia "legendoja" ja ohjeita on liikkunut monen monista eri peleistä niin kauan kuin itse muistan. Sitä mukaan kuin uusia pelejä markkinoille tulee, syntyy myös uusia tarinoita ja kaavoja siitä, miten erilaisia loppukohtauksia/erikoiskykyjä/lisäelämiä/salaisia aseita/jne voisi eri peleissä löytää tai avata.

Se, mitkä kaikki näistä peliohjeista pitävät paikkansa, selvinnee parhaiten pelaamalla itse peliä ja kokeilemalla.

Vastaavaa kysymystä on pohdittu myös vauva.fi -sivuston keskustelupalstalla:

https://www.vauva.fi/keskustelu/2847557/kertokaa-milla-tavalla-teita-kusetettu-jostakin-videopelista