Muistan jossakin nähneeni kirjoituksen messingin vaikutuksesta esim bakteereihin, esim ovenkahvoissa. Muistaakseni vaikutukset olivat muistaakseni…

Kysytty

Muistan jossakin nähneeni kirjoituksen messingin vaikutuksesta esim bakteereihin, esim ovenkahvoissa. Muistaakseni vaikutukset olivat muistaakseni terveydellisesti edullisia. Muistankohan väärin?

Vastaus

Vastattu

Näyttäisi siltä, että kuparilla ja sen seoksilla (eli esimerkiksi messingillä) voisi olla antimikrobisia ominaisuuksia. Tässä Ylen juttu aiheesta muutaman vuoden takaa: https://yle.fi/uutiset/3-8773201.