Muistan joskus vuosia sitten, ehkä kenties jo 90-luvun lopulla, kuulleeni radiosta usein jonkin saksankielisen biisin, jossa oli ainakin sana lieben eli…

Kysytty

Muistan joskus vuosia sitten, ehkä kenties jo 90-luvun lopulla, kuulleeni radiosta usein jonkin saksankielisen biisin, jossa oli ainakin sana lieben eli rakastaa. Muita sanoja en muista. Kappale oli kuitenkin tämäntapainen, että "di di di di di lieben, di di di di di lieben, di di di di di lieben, di di di di di lieben". Eli nuo di di di ovat siis tietysti jotain saksan sanoja, mutta en muista, mitä. En edes puhu saksaa, mutta tuo kappale on vain jäänyt mieleeni ja olisi siitäkin huolimatta kiva kuulla se. Kappale oli muistaakseni tyyliltään jotain poppia tai muuta kevyempää musiikkia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaankin "Da Da Da", saksalaisen Trio-yhtyeen kappale vuodelta 1982. Sekä kappaleen sävellys, sanat että julkaistu musiikkivideo olivat hyvin pelkistettyjä ja humoristisia, millä teos erottui tehokkaasti tuon ajan musiikista ja nousi listoille useissa maissa.

Kokonaisuudessaan nimi kuuluu: Da Da Da ich lieb dich nicht sie liebt mich nicht aha aha aha. Suomeksi siis Da da da en rakasta häntä, hän ei rakasta minua, ahaa ahaa ahaa.

Englanninkielisellä Wikipedia-sivulla on tilastoitu laulun kaupallista menestystä. Laajimmat tiedot ovat saksankielisellä sivulla. Alkuperäinen musiikkivideokin on saatavilla.

2 ääntä

Kommentit

Ei ole tuo. Laulajana siinä oli mielestäni nainen. Tuo "di di di di di" tarkoittaa vain sitä, että en muista miten sanat menivät ja niiden rytmiä. Eli saattaa siis olla, että siinä tulee viisi sanaa ennen tuota liebeniä.

- Hoksaisiko joku muu vastaajista, mikä laulu olisi kyseessä?