Otsikko
Muistan joskus lukioaikana lukeneeni novellin, joka kertoi miehestä, joka yhtenä aamuna päätti alkaa sanomaan kaappia pöydäksi, tuolia kengäksi jne. Novelli…

Kysytty

Muistan joskus lukioaikana lukeneeni novellin, joka kertoi miehestä, joka yhtenä aamuna päätti alkaa sanomaan kaappia pöydäksi, tuolia kengäksi jne. Novelli kertoi miehen kamppailusta sosiaalisessa ympäristössä, jossa kukaan ei ymmärtänyt häntä. Mikä novelli mahtoi olla kyseessä? Vai muistanko sellaisen olemassaolon väärin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on novelli nimeltä "Pöytä on pöytä". Se sisältyy sveitsiläisen Peter Bichselin kirjaan " Lastentarinoita"
Tosin tuolia hän kutsui herätyskelloksi.