Muistan 90 luvun lopussa (eli 2000 luvun vaihteessa) lukeneeni nuorten kirjasarjaa, mutta en saa päähäni kirjasarjan nimeä. Kirjat olivat kansiltaan värikkäitä…

Kysytty

Muistan 90 luvun lopussa (eli 2000 luvun vaihteessa) lukeneeni nuorten kirjasarjaa, mutta en saa päähäni kirjasarjan nimeä. Kirjat olivat kansiltaan värikkäitä, teemoina lukiossa oleminen, ensimäiset tyttö ja -poikaystävät, ekat kerrat, erot, yms. Muistaakseni kirjat olivat suomalaisen kirjoittamia. Koska kirjat ovat tuolta ajalta, on ne ainakin omasta kirjastostani poistettu jo ajat sitten. Sattuisiko teistä kellään tulemaan mieleen mitään tälläistä kirjasarjaa?

Vastaus

Vastattu

Vuosituhannen vaihteessa ilmestyneitä suomalaisten kirjailijoiden kirjasarjoja, joissa päähenkilöt ovat lukiolaisia ovat mm. nämä:

Lehtinen, Tuija: Mirkka-sarja, ensimmäinen osa: Mirkka ja riparikesä (Otava 1986), toinen osa: Mirkka, lukiolainen (Otava 1988).  Näissä on hyvin värikkäät kannet, kuten muissakin Tuija Lehtinen nuortenkirjoissa.

Toinen mahdollinen voisi olla Manninen, Katri: Sikabileet / Megakesä / Bittitiikeri / Supersivari -sarja (WSOY 1996-1999).

Myös tässä kirjasarjassa on värikkäät kannet: Hakkarainen, Olli: Enkelinkuvia lumessa. (Karisto 1995) / Silmissä auringonkilo. (Karisto 1996).

3 ääntä

Kommentit

Ne olivat nuo Katri Mannisen kirjat! Kiitos tuhannesti, löysin kimppakirjastosta niitä ja pääsen kohta elämään teiniyttäni uudestaan. :D