Muistaisiko kukaan, miten meni mummoni minulle opettama lintu-runo, joka on minulta vuosien saatossa unohtunut. Muistan kohdat : Paleletko, miksi palelisin,…

Kysytty

Hei!
Muistaisiko kukaan, miten meni mummoni minulle opettama lintu-runo, joka on minulta vuosien saatossa unohtunut. Muistan kohdat :
"Paleletko, miksi palelisin, mulla on turkki yllä.
Pelkäätkö, miksi pelkäisin, taivaan Isä pitää minusta huolen."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Välitimme kysymyksesi edelleen valtakunnalliselle kirjastoammattilaisten sähköpostilistalle, ehkä siellä joku tietäisi etsimäsi runon! Palaamme asiaan mikäli vain saamme sieltä vastauksen! Vai tietäisiköhän joku lukijoistamme mistä runosta voisi olla kyse?

Runo on Lauri Parviaisen laulu Tiainen, joka alkaa sanoilla "Ulkona paukkuu pakkanen".

Laulu nuotteineen ja sanoineen löytyy mm. lastenlaulukirjoista Iloisia lauluja lapsille (1946) ja Parviainen, Lauri: Pienten lauluja (uusin painos 2002)

Kirjat löytyvät Outi-kirjastoista.

0 ääntä

Kommentit

N. 40v sitten (nyt jo) edesmennyt vaimoni lauloi pojallemme että: "Ulkona paukkuu pakkanen, lämmin on pirtissä tässä. Näetkö pikku tiaisen yksin aidan päässä? "Onko sun kylmä?" "Eipä kai, mulla on turkki yllä". "Onko sun nälkä?" "Juuri sain vatsani täyteen kyllä."