Muistaako/ tietääkö kukaan lasten kirjaa missä maailmasta hävisi värit. Jotkut sivut olivat oranssiset, jotkut harmaat jne. En muista kirjan nimeä, mutta…

Kysytty

Muistaako/ tietääkö kukaan lasten kirjaa missä maailmasta hävisi värit. Jotkut sivut olivat oranssiset, jotkut harmaat jne. En muista kirjan nimeä, mutta minulle luettiin sitä 80- luvulla. Haluaisin niin lukea sitä omille lapsilleni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Ainakin yksi ehdokas kirjaksi voisi olla Ellen Niitin kirja Ihmeellinen maalari. Tästä löytyy lisätietoa Helsingin kaupunginkirjaston sivuilta, jossa on mahdollisesti samaa kirjaa kyselty:
http://www.kysy.fi/kysymys/hyva-kirsti-1970-luvulla-meilla-oli-kirja-ni…

Toisena ehdokkaana voisi olla Mauri Kunnaksen Riku, Roope ja Ringo : värikäs päivä (1986), joka näyttää tältä:
http://maurikunnas.net/teokset/kuvakirjat/riku-roope-ja-ringo-varikas-p…

Jospa näistä tärppäisi!

0 ääntä

Kommentit

Yksi ehdokas on myös Petra Szabon "Peikonpojan värikätkö", jossa maailmasta häviävät värit yksi kerrallaan. Se on tosin ilmestynyt suomeksi vasta 1993.

Mä olen itse etsinyt samantapaista kirjaa, jossa "maailmasta hävisi värit". Muistan vain,että siinä olisi ollut synkkä "masentunut" ilmapiiri, ennen kuin värit alkoivat tulla kirjan sivuille. Mielikin voi tehdä kepposia (synt. 74) kun kirjaa lukenut joskus 70 luvun lopussa tai 80 luvun alussa. Haluaisin myös itselleni tämän kirjan, joka on jäänyt mieleeni kovin. Olisiko siihen tullut sateenkaaren väritkin jotenkin lopussa ??? Satoikohan siinä kirjan alussa, jonka vuoksi myös niin harmaata ja synkkää..
Jos joku tämän kirjan keksii niin vinkatkaa minullekin ihmeessä. Noista aikaisemmista kirja vinkeistä en yhdistänyt kyllä sitä mitä kaipailen.