Muistaako kukaan seuraavan lastenkirjan nimeä? Peugeot auto on asunut koko ikänsä Suomessa. Se pääsee lomamatkalle Ranskaan. Siellä paikalliset Peugeotit…

Kysytty

Moi. Muistaako kukaan seuraavan lastenkirjan nimeä? Peugeot auto on asunut koko ikänsä Suomessa. Se pääsee lomamatkalle Ranskaan. Siellä paikalliset Peugeotit ihmettelevät tämän murretta. Olenhan minä Pariisissa syntynyt mutta asunut aina Suomessa. Todennäköisesti kyseessä on 1970-luvun lastenromaani. Paljon tekstiä mutta vähän kuvia silloisen lapsen muistikuvan mukaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on mitä ilmeisemmin Aila Nissisen kirjoittama Myyrä Matikaisen malliauto. Myyrä Matikaisen auto on Peugeot, nimeltään Farmari Pesonen (koska Peugeot on vähän vaikea sana lausua) ja auton matka suuntautuu mm. Ranskaan.