Muistaako kukaan sellaista elokuvaa, jossa SS-upseerin neidon iässä oleva tytär tarvitsee balettiopettajaa/sparraajaa? Juutalaisvankien joukosta löytyy sopiva…

Kysytty

Muistaako kukaan sellaista elokuvaa, jossa SS-upseerin neidon iässä oleva tytär tarvitsee balettiopettajaa/sparraajaa? Juutalaisvankien joukosta löytyy sopiva. SS-neito uskoo ihan tosissaan, että juutalaisia ollaan viemässä johonkin pikkukylään olemaan. Hän selittää isälle, että juutalaistyttö on lahjakas. Ihan lopussa paljastuu, että tyttö/nainen on Varsovan baletin ballerina. SS-neidon sulhanen raiskaa ja ampuu hänet. Saattaa olla tv-leffa, ei kuitenkaan sarja. Muisteleisin että puhuvat saksaa....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvaukseen sopii tšekkiläinen elokuva Elämän oppitunti (Hodina tance a lásky, 2003), ks. http://www.telvis.fi/filmiopas/elokuvat/47107/elaman+oppitunti/

Elokuvan käsikirjoitus perustuu Pavel Kohoutin romaaniin Tanz- und liebesstunde, joka on ilmestynyt suomeksi nimellä Saksalainen romanssi(Kirjayhtymä 1990).