Otsikko
Muinaisessa Trivial Pursuitissa kysyttiin muistaakseni "Kuka Miss Suomi kirjoitti häväistyskirjan äidistään?" Kuka hän olikaan?

Kysytty

Muinaisessa Trivial Pursuitissa kysyttiin muistaakseni "Kuka Miss Suomi kirjoitti häväistyskirjan äidistään?" Kuka hän olikaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Trivial Pursuit -peliä ei ole nyt saatavilla, mutta lähinnä tulee mieleen Sirkku Talja-Larrivoiren kirjat Älä unohda minua (WSOY, 1976) ja Mustat lakeerikengät (WSOY, 1978). Niissä Talja-Larrivoire kirjoittaa lapsuudestaan lastenkodissa, äidin ikävästä, äitisuhteestaan ja nuoruudestaan. On toki makuasia, pidetäänkö niitä häväistyskirjoina. Sirkku Talja-Larrivoire valittiin Suomen Neidoksi vuonna 1955.