Moro, Mikkelin kirjaston Outsiderin kirjallisuusluettelossa näkyyy olevan teos "Yöjuna sivuuttaa aution huvilan /RK/" Mikä on tämä kirja ? Onko se kirjoitetu…

Kysytty

Moro,
Mikkelin kirjaston Outsiderin kirjallisuusluettelossa näkyyy olevan teos
"Yöjuna sivuuttaa aution huvilan /RK/"

Mikä on tämä kirja ? Onko se kirjoitetu millä nimellä?
Mitä /RK/ tarkoittaa?
Tämä teos ei yleensä esiinny Haapakosken tuotannossa
Kaikki asiaan liittyvä kiinnostaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Selvittelimme tätä asiaa ja päädyimme siihen, että "Yöjuna sivuuttaa aution huvilan" ei ilmeisesti ole kirja. Haapakosken tuotantohan on tavattoman laaja, siihen kuuluu kirjoja, lukuisa määrä lehdissä ilmestyneitä artikkeleita ja kertomuksia sekä radiokuunnelmia.

RK saattaa tarkoittaa radiokuunnelmaa, jolloin tietoja siitä löytynee Yleltä. Toinen vaihtoehto on, että RK viittaa Radiokuuntelija-lehdessä v. 1944 ilmestyneeseen juttuun, jossa kerrotaan kyseisestä kuunnelmasta tai jossa on tuonniminen kertomus.

Radiokuuntelija vuodelta 1944 kuuluu Tampereen kaupunginkirjaston kokoelmaan, jossa voitte halutessanne käydä sitä lukemassa. Kaukolainauskin lienee mahdollista, jos asutte kauempana. Siinä tapauksessa ottakaa yhteyttä kotikuntanne kirjastoon, jonka kautta voitte tilata lehdet.

Jatkamme myös täällä Mikkelissä selvitystyötä ja ilmoitamme teille sähköpostitse, jos löydämme varmempaa tietoa.