Montako kirjaa on enin Blytonin arvoitus sarjassa ja milloin ne on ILMESTYNYT..Sopiiko Enni Mustosen syrjästä katsoja tarinat 15V lukevalle tytölle.

Kysytty

Montako kirjaa on enin Blytonin arvoitus sarjassa ja milloin ne on ILMESTYNYT..Sopiiko Enni Mustosen syrjästä katsoja tarinat 15V lukevalle tytölle.

Vastaus

Vastattu

Enid Blytonin Salaisuus-sarjaa on ilmestynyt kaikkiaan 15 osaa. Englanniksi ne ilmestyivät ensipainoksina vuosina 1943 - 1961. Suomeksi kirjoja on

julkaistu vuodesta 1962 lähtien. Enemmän tietoa Enid Blytonin laajasta tuotannosta löytyy Simo Sjöblomin teoksesta "Enid Blyton-bibliografia 1950 - 1998"

Seaflower Oy 1999. Kirjailijasta itsestään, hänen elämästään ja toiminnastaan  löytyy Stoneyn kirja "Enid Blyton" Ajatus 2008.

Enni Mustosen "Syrjästäkatsojan tarina"-sarja sopii oikein mainiosti 15-vuotiaalle luettavaksi.