Montako hallitsijaa (keisaria) Japanin historiassa on ollut, entä näistä naisia?

Kysytty

Montako hallitsijaa (keisaria) Japanin historiassa on ollut, entä näistä naisia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomeen nyt vierailulle saapuva keisari on 125. Japanin historiassa. Juhani Lompololta on ilmestynyt uusi kirja: Taivaan pojat. Japanin keisarihuoneen erilainen historia. (Orienta, 272 s. 157 mk). Tästä kirjasta saat lisää tietoa myös naisten asemasta Japanin keisarihuoneessa.